Przedszkole Nr 178 Kwiaty Polskie


Efekty pracy metodą glottodydaktyki

Glottodydaktyka

Dzieci biernie i czynnie znają litery w czterech wersjach: małe i wielkie, drukowane i pisane.

Wcześniej wyzwala się w nich chęć poznawania kolejnych liter oraz zainteresowanie czytaniem i pisaniem.
Szybciej uczą się czytać dzięki technice "ślizgania się" z litery na literę.

Posiadają umiejętność zapamiętywania i czytania nieznanych jednostek języka (sylab, fonemów, logotomów).

Szybciej uczą się poprawnego kreślenia liter i cyfr.
Dzieci w pierwszej kolejności poznają litery pisane (co zachęca ich do kreślenia od razu liter pisanych a nie drukowanych).
Każde dziecko w indywidualnym tempie przyswaja wiedzę i umiejętności.
Dzieci są bardziej rozbudzone poznawczo szczególnie dotyczy to rozumienia tekstu -z ochotą sięgają po książki.


Na korzyść stosowania glottodydaktyki przemawiają wszystkie argumenty. Metoda ta oddziałowuje wszechstronnie na osobowość dziecka, nie stawiając mu żadnych ograniczeń i zakazów. Podąża i jednocześnie stymuluje do dalszego rozwoju przez indywidualne podejście. Metoda ta, to nauka liter przez zabawę, bardzo atrakcyjna i różnorodna, stosowana już w wieku trzech lat. Przy tym rozbudza dziecko poznawczo i daje motywację do dalszej nauki.

Strona główna | O nas | Organizacja | Rekrutacja | Programy | Projekty | Glottodydaktyka | Zajęcia dodatkowe | Aktualności | Grupy | Galeria zdjęć | Dokumenty | Jadłospis | Kuchcikowo | Kontakt | Rada Rodziców | Rada Osiedla Żegrze | Mapa witryny


Podmenu:


Powrót do treści | Wróć do menu głównego